Czym grozi jazda z uszkodzonym DPF?
Filtr DPF to ważny element układu wydechowego w samochodach produkowanych po 2000 roku. Jest on wykorzystywany w celu ochrony środowiska naturalnego poprzez redukcję emisji szkodliwych gazów. Gdy filtr DPF się zatka, może to powodować poważne problemy z jakością jazdy.
Objawy tego problemu to m.in. zwiększony hałas silnika, spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa i zmniejszona wydajność. Jeśli zauważysz te objawy, to znaczy, że Twój samochód ma zapchany filtr DPF i powinieneś jak najszybciej wyeliminować problem. Dowiedz się więcej na DPF Namysłów – czyszczenie i regeneracja.
Do czego służy filtr DPF?
Filtr DPF jest znaczącym komponentem w układzie wydechowym silnika, który odpowiada za redukcję szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery. Wśród nich są m.in. sadza, pyły węgla, cząsteczki metali i inne trujące związki. Filtr DPF jest ważnym elementem, który pomaga chronić środowisko przed zanieczyszczeniami.
Filtr DPF jest samoobsługowy, dzięki czemu nie trzeba go wymieniać ani wyczyścić. Kiedy pojazd przejedzie określoną ilość kilometrów, filtr automatycznie rozpoczyna proces spalania sadzy, która osiadła na jego powierzchni. Zazwyczaj samooczyszczanie DPF występuje co 300-800 kilometrów w ruchu miejskim lub co 1500 km na dłuższych trasach. Z czasem, filtr zaczyna tracić swoją pojemność i może nie radzić sobie z czyszczeniem, co prowadzi do jego zapchania. W takiej sytuacji można go wymienić lub oddać do regeneracji w DPF Oleśnica.
Objawy zapchanego filtra DPF
Zablokowany filtr DPF wpływa negatywnie na działanie układu wydechowego i napędowego. Objawy to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, spadek mocy, nagłe zwiększenie obrotów, wyższe zużycie paliwa, wydobywanie się z rury wydechowej intensywnego zapachu spalin. Wskazane jest wykrycie błędów P2463 i P2002 w sterowniku. Należy poważnie traktować zagrożenie zaczadzenia przy zamkniętej kabinie, co stwarza ogromne ryzyko dla kierowcy i pasażerów.
Profilaktyka, czyli jak dbać o filtr DPF?
Poruszanie się autem wyłącznie po mieście może szybko doprowadzić do zatkania filtra DPF. Dlatego warto czasami wybrać się na dłuższą trasę, aby samochód miał możliwość rozgrzania silnika do temperatury, przy której dochodzi do spalania sadzy w filtrze. Aby zapobiec problemom z tym elementem, należy wybierać oleje silnikowe o niskiej zawartości SAPS, czyli popiołów siarczanowych i fosforowych oraz siarki, które nie obciążą układu wydechowego. Jednocześnie wspomagają proces spalania sadzy z filtra, co zwiększa żywotność tego komponentu.
Masz problem z filtrem DPF? Skontaktuj się z naszymi specjalistami w zakresie czyszczenia i regeneracji filtrów DPF.